U okviru preopening faze kreativnog i inovativnog centra Ložionica, Beograd je prvi put bio domaćin međunarodne konferencije IAMIC (International Association of Music Information Centres), koja je u organizaciji Muzičkog informativnog centra Srbije okupila predstavnike iz 19 zemalja članica ove mreže. Događaj je realizovan u partnerstvu sa World Music asocijacijom Srbije i platformom Srbija stvara muziku / Serbia Creates music, a kroz bogat višednevni program obeležen je početak aktivnijeg međunarodnog delovanja IAMIC mreže u regionu.
IAMIC je globalna mreža muzičkih informativnih centara i srodnih organizacija koje se bave promocijom, dokumentovanjem i razvojem muzike, sa posebnim fokusom na savremenu, umetničku i tradicionalnu muzičku produkciju. Njeni članovi dolaze iz različitih zemalja i predstavljaju ključne institucije koje oblikuju muzičke politike, arhive, baze podataka i kulturne programe širom sveta.
Ložionica je, kao budući centar kreativnih industrija, ugostila više od 20 predstavnika muzičkog sektora iz Evrope, Azije, Severne i Južne Amerike, koji su kroz panele, predavanja, radionice i otvorene diskusije razmenjivali znanja i iskustva o savremenim izazovima i mogućnostima u muzičkoj industriji. Teme su obuhvatale ulogu digitalnih tehnologija u promociji muzike, važnost arhiviranja muzičkog nasleđa, inovativne modele distribucije, kao i potencijale za unapređenje međukulturne saradnje.
Održavanje ovog događaja u Beogradu pozicioniralo je glavni grad Srbije kao novo mesto globalnog dijaloga o kulturi i umetnosti, a Ložionicu kao relevantan prostor za međunarodne susrete i strateške razgovore o razvoju kreativnog sektora. Učesnici konferencije imali su priliku da se povežu sa kolegama iz inostranstva, steknu nova znanja i iniciraju buduće projekte koji će doprineti globalnom razvoju muzičkog sektora.
IAMIC konferencija u Ložionici još je jedan primer kako se prostor, iako još uvek u preopening fazi, uspešno koristi za okupljanje domaćih i međunarodnih aktera iz oblasti umetnosti, kulture i kreativnih industrija. Kroz ovakve događaje, Ložionica potvrđuje svoju ulogu kao nova platforma za razmenu znanja, promociju saradnje i zajedničko promišljanje budućnosti kreativnih sektora.


