У оквиру преопенинг фазе креативног и иновативног центра Ложионица, Београд је први пут био домаћин међународне конференције IAMIC (International Association of Music Information Centres), која је у организацији Музичког информативног центра Србије окупила представнике из 19 земаља чланица ове мреже. Догађај је реализован у партнерству са World Music асоцијацијом Србије и платформом Србија ствара музику / Serbia Creates music, а кроз богат вишедневни програм обележен је почетак активнијег међународног деловања IAMIC мреже у региону.
IAMIC је глобална мрежа музичких информативних центара и сродних организација које се баве промоцијом, документовањем и развојем музике, са посебним фокусом на савремену, уметничку и традиционалну музичку продукцију. Њени чланови долазе из различитих земаља и представљају кључне институције које обликују музичке политике, архиве, базе података и културне програме широм света.
Ложионица је, као будући центар креативних индустрија, угостила више од 20 представника музичког сектора из Европе, Азије, Северне и Јужне Америке, који су кроз панеле, предавања, радионице и отворене дискусије размењивали знања и искуства о савременим изазовима и могућностима у музичкој индустрији. Теме су обухватале улогу дигиталних технологија у промоцији музике, важност архивирања музичког наслеђа, иновативне моделе дистрибуције, као и потенцијале за унапређење међукултурне сарадње.
Одржавање овог догађаја у Београду позиционирало је главни град Србије као ново место глобалног дијалога о култури и уметности, а Ложионицу као релевантан простор за међународне сусрете и стратешке разговоре о развоју креативног сектора. Учесници конференције имали су прилику да се повежу са колегама из иностранства, стекну нова знања и иницирају будуће пројекте који ће допринети глобалном развоју музичког сектора.
IAMIC конференција у Ложионици још је један пример како се простор, иако још увек у преопенинг фази, успешно користи за окупљање домаћих и међународних актера из области уметности, културе и креативних индустрија. Кроз овакве догађаје, Ложионица потврђује своју улогу као нова платформа за размену знања, промоцију сарадње и заједничко промишљање будућности креативних сектора.


